Saturday, November 8, 2008

Tentang Bulan 2

Macam mane kami berempat boleh kenal? Seingat saya, saya kenal shela dan leen mase daftar subjek kat C15. lepak2 kat luar, mula la sembang. rupa-rupanya tiga-tiga tu kaki chating. MIRC masa tu. entah2 pernah chat bersama. masa tu minggu Minggu Haluan Siswa. kenal N pulak sebab NBM (N Budak Muoo). N adalah gadis pingitan yang tak expose cam shela dan leen. Pulak tu sebilik ngan budak kaca mata, anie dan aida. lagi la pemalu...

Shela dan Leen adalah roomate mase tahun poyo (tahun satu). Saya, bid dan kak cah H04, N, anie dan aida H03, Shela + Leen H02. Tapi sumer2 ni suke hati lepak, tido, makan kt bilik saya! terutama waktu exam. Shela penolong ketua kelas. Kelas diketuai oleh Jawe.

Tahun 2, masing-masing terpisah sebab tak dapat asrama. Shela dah sewa kat luar, saya dapat bilik offrecord. tu pun setelah usha2 Wak kt office tu. Leen dapat bilik ngan roomate course lain. same la cam saya. N dok ramai2 macam rumah kongsi tu.
Ujung semester masing2 kene buat pratikal. Saya kene kat Temerloh. Nangis woo...

Tahun 3, saya roomate ngan aida, N ngan anie, leen ngan sya, saya ngan aida. masa jamuan raya tahun tersebut yang dibuat di bilik persinggahan, N ade bagi ucapan.. "kita ni bdk perempuan SPE tak ramai (13 org). kita ibarat jari2, jika satu tiada, maka cacat lah kita." lebih kurang cam tu ucapannya.
masa ni kite semua sibuk buat wiring. sakit2 badan.
Blok saya paling jauh, kat area klinik tu. Kalau tertinggal bas nak g Fakulti Elektrik, balik bilik salin baju, tido la.
Tahun ni gak sekali lagi gi pratikal. kali ni saya dengan leen kene kat KL. Memang salu lewat g sekolah. Kalau bangun lewat tu, lambat sampai sekolah, kata la kete rosak!

Tahun 4, jodoh saya kuat kot ngan leen, dapat jadi roomate leen. (LiNKin PaRk). Respek kat Shela + che su masih jadi outsider. selama dok kat luar dia sangat survive. dah la takde transport. ade kelas mlm lak tu. Mase tahun ni bengkel dah tukar kt atas bukit. atas lagi dari fakulti kimia. jalan kaki dari KTF, sampai kt atas bukit tu masing2 dah lepak. saya ngan leen buat projek Cap Ayam. N buat ape tah.. siap ade welding lagi. Buat enjin kereta kot. Shela buat projek mandi2 sebab bawak sabun mandi mase presentation.

1 comment:

^_^ said...

OOuupss! silap tu king..x termasuk kak chah la..kalo xde kak chah pun kte x terasa lgsung. dia wat hal die jek.. kuikuikui