Sunday, September 7, 2008

My Breastpump


Setelah mencuba 3 jenis breastpum brand dot..dot..dot.. akhirnya aku jumpa Medela Harmony ni pada 27 Mei 2008. byk berjasa utk aku yg baru berjinak-jinak dlm dunia mengepam. harganya agak ehem..ehem.. tp oleh kerana harga yg sebegitu, beri motivasi supaya aku tak malas mengepam. Sungguh selesa, tak sakit dan hasilnya lumayan dlm masa yg singkat












Aku beli lagi satu breastpump pada 27 Ogos 2008. Hehehe... dah giler pump. Yang ni pulak dikendalikan secara bateri/AC power. sebab beli ialah geram tengok harga dia masa sale tu. Lagi satu sebab nak try buat double pumping. Aku rasa waktu kat sekolah semakin pendek. So, nak jimat masa lagi.
Sebelum membeli tengok gak preview orang2 tentang Avent ni. Ramai yang kata terlalu banyak accessories berbanding Medela Harmony. Tapi bile dah ade ni tak rasa banyak pun. Ok je.. lebih kurang same cam Medela Harmony tu.
Rasanya same je mcam Medela Harmony. Selesa dan tak sakit. Plus yang ni bateri operation, lagi la selesa. Duduk2, relek2, sembang-sembang tetiba botol dah penuh.
So, sekarang ni aku buat double pumping. Dalam masa 10 minit - 15 minit dapat 8-9oz.. Alhamdulillah.. rezeki anak.





Gambar sebelah ni Medela Freestyle. Double pumping, rechargeble batteri, tentunya selesa cam Medela Harmony gak. Pump idamanku. Entah bile la mampu memilikinya. Harga pasaran sekarang : RM1600 lebih..

No comments: