Wednesday, December 31, 2008

Dugaan...


Hari Rabu minggu lepas ARANE demam. Sampai la hari Ahad barulah baik betul. Sepanjang demam tu... memang sangat menguji kesabaran. Tambahan pula saya sakit mata. Mata susah nak buka, kepala pening. Itu pun saya tak makan ubat gatal yang memberi kesan mengantuk. Kalau makan ubat tu, macam mana nak jaga ARANE. Nasib baik mak dan ayah datang sini. Kalau tak, entah macam mana la saya nak jaga ARANE. ARANE sentiasa merengek minta di dukung. Kadang-kadang meraung seperti kesakitan. Dukung menangis, beri susu menangis, serba tak kena. Mungkin sakit nak tumbuh gigi atau pun memang sedang dalam proses beralih bulan. Dugaan ini sungguh mencabar kesabaran saya.

Sekarang ni tinggal batuk berkahak. Tapi tak meragam lagi. Cuma sentiasa nak beteman sebab ARANE sibuk nak berdiri. Habis badan saya dijadikan alat untuk memanjat. Baby cot pun dia dah boleh panjat sendiri, dan berdiri di dalamnya. Merangkak dah boleh dua tiga langkah, lepas tu dia behenti dan terus menjulur.

1 comment:

.:chEyaNtie:. said...

hai kikie...be strong!..anak nak membeso mmg macam tu..tahan yek layan kerenah ARANE tu